13 Şubat 2016 Cumartesi

EK GIDAYA GEÇİŞ,SEZON:1 BÖLÜM:1

Ek gıdaya geçtik biz.Uyku konusunda Kayra'nın karşısında sınavlarda çalışmadığı yerlerden çıkmış öğrenci misali kaldığımdan bu sefer dedim ben bir araştırma yapayım ne yapabilirim diye.

5.aydan itibaren eve yığdım yine kitap...Kıvançcım yemekle ilgili kitapları görünce  "Eyvah,bu da uyku işine dönecek araştırdıkça işler karışacak"da dedi.Ama ben o sırada Carlos Gonzales'in pek bir popüler olan kitabı "Çocuğum Yemek Yemiyor"u okuyordum ve okudukça ferahlıyordum.Hatta en son yemezse yemesin yani diyerek bitirdim kitabı.

Sonra geçen hafta doktor kontrolünde gördük ki büyümemiş fazla.Kısa süreli bir dertlenişten sonra gittik aldık buharda yemek pişiren aletlerden bir adet,içine de koyduk bir patates bir havuç yaptık püre,verdik önüne...

Benim plan;bir tatlı kaşığı püreyi tabağa koyacağım,tadına bakacak,kafayı çevirecek,ben de"kalkalım o zaman"diyeceğim,ertesi gün bir daha..,Kayra'nın yaptığı yemek yemekten keyif alan insanların gözlerindeki ışıltıyla kaşıkları ardı ardına havada kapmak...Ben yine ters köşe.Neyse 4-5 gündür patatesin havucun yanına birgün ıspanak,birgün karnıbahar,birgün pırasa ekledim,bazen az bazen çok yedi.

Bu yaptığımız benim istediğim ideal beslenme şekli değil aslında,baştan söyleyeyim.Ben aslında BLW(Baby-led Weaning)diye şu sıralar meşhur olmuş ya da benim yine olayı geriden takip ettiğim temelinde beslenme işini tamaaamennn bebeğe bırakan beslenme sistemini uygulamak istiyorum.Bebek biz ne yiyorsak onu yiyecek(sağlıklı,tuzsuz,şekersiz olmasını vurgulamama gerek yok sanırım)6.ay yiyecekler tutabileceği gibi hazırlanıp önüne konulacak.Ne istiyorsa,ne zaman istiyorsa,ne kadar istiyorsa o kadar yiyecek.Süper olurdu benim için,boğazına birşey takılıp,boğulursa fobim olmasaydı.Ben sırf bu yüzden Arda'nın kendi başına yemek yeme olayını 4 yaşına kadar halledememiş insanım.Arda'nın eline birşey verince soğuk ter dökerdim boğazına kaçtı kaçacak diye.Çocuk yemek yemeyi öğrenemedi benim yüzümden.Ana okuluna giderken her dönem bir posta fırça yedim öğretmenlerden bu çocuk yemek yiyemiyor diye.

Halbuki kitapta diyor kaçmaz,imkansız,çok nadir diye...Bebekler 6.ayla 8.ay arasında ancak ağızlarının yerini bulurlar diyor,o ara kendileri için gerekli olan herşeyi hala anne sütünden alırlar diyor,kendileri ne kadar ısıracaklarını bilirler diyor,sizin beslemenizden daha güvenlidir kendi başına yemesi diyor,çok ısırırsa bile öğürür bu onun kendini koruma yöntemidir diyor,böylece öğrenir az ısırmayı diyor,nefes boruları sizin sandığınızdan daha geridedir diyor...

Ama ben bugün haşladığım havuca baktım,baktım,veremedim.Bir de şimdi bu çocuk püreyi de yedi güzel,iştahla,bozmasam mı diye de düşünüyorum.Bir yandan püre bir yandan bir yandan birkaç ay sonra eline haşlanmış sebze vermek nasıl olur acaba?

Bu yöntemi geçmiş tecrübeme dayanarak iki nedenden ötürü istiyorum1-Kendi kendine yeme işini çook erken halletsin.2-Her sebzenin,meyvenin tadını ayrı ayrı alsın.Bezelye yesin diye bezelye püresini köfte harcına katmak gibi,tarhana çorbasını yoğurdun içine karıştırmak gibi saçççma sapan şeyleri bu sefer yapmak istemiyorum hatta yapmayacağıma nerdeyse eminim.Yemezse yemesin deyip işin içinden sıyrılmayı düşünüyorum.

Ek gıda konusunda anlatacağım birkaç birşey daha var.Onlar da yakında...

   Sevgiler...

4 yorum:

  1. eline aldıklarını ağzına götürme becerisiisteği yeteneği varsa bence blw yi çok ertelemeyin,blender işine de çok girmeyin..ben girdim çıkamıyorum..21 ayı bitirmeye 1 hafta kaldı hala püre...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk çocukta ben de blender mağduru oldum malasef.Zaten butün telaşım ondan.Blender olmadan hızlıca normal yeme düzeni otursun istiyorum.Çok dert etmeyin ama hala püre yemesini öyle ya da böyle alışıyorlar normal yemeye.sevgiler:))

      Sil
  2. Ben de o annelerdenim..

    Yani:

    "Bir gün Carlos Gonzales okudum ve hayatım değişti" diyen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebek eğitimi ile ilgili 2 tane yazar var gidip bir alınlarından öpüp, sırtlarını sıvazlamak istiyorum."Aferin dostum,iyi iş çıkarmışsınız,devam edin"diyesim var,kendimi tutuyorum:)))1-Harvey Karp 2-Carlos Gonzales.Yemek konusunda soğuk sulardan serin hale geldim.Bir bakalım ne olucak bu rahatlığın sonu...

      Sil